Köpvillkor

Allmänt

Onlinetandlakaren.se säljer varor och tandvårdsrådgivning via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer.

För att handla på Onlinetandlakaren.se måste vara minst 18 år och ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Är du under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet.

Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare. Mer information finns i respektive produkts bruksanvisning.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.onlinetandlakaren.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att kontakta kundservice på info@onlinetandlakaren.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Onlinetandlakaren.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt påhemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Onlinetandlakaren.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

Personuppgifter

I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen.

Informationen du lämnar om dig själv används av Onlinetandlakaren.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part utan ditt medgivande.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen tillhör Onlinetandlakaren.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans

I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Läs mer om fraktsätten, priser och leveranstid här.

Vi hanterar normalt din order inom två dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Onlinetandlakaren.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den normala leveranstiden vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta info@onlinetandlakaren.se om du önskar häva ditt köp.

Betalning

I kassan betalar du med kortbetalning eller swish. Vi godtar inte fakturabetalningar.

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. I vissa fall kan vi ej godta ångerrätt på medicintekniska produkter om plomberingen är bruten. Maila kundservice på info@onlinetandlakaren.se om du är osäker.

Observera att läkemedel (även för djur), kylvaror och livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Om ett läkemedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detta gäller även för ej uthämtade och ej mottagna paket som går i retur från fraktbolaget till Onlinetandlakaren, samt paket som går i retur pga ofullständig adress från kund.

Mejla oss på info@onlinetandlakaren.se. Vi behöver följande information:

  1. ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
  2. ditt namn och kontaktuppgifter
  3. antal och namn på de produkter som önskas returneras

Onlinetandlakaren.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress:
Onlinetandlakaren.se c/o Tandläkaren Johan Hellblom AB
Prästgatan 28
831 31 Östersund

Återbetalning

Har du betalat med via Swish överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc), då en expeditionsavgift om max 200 kr beroende på vikt om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Obs – om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

För ej uthämtade paket innehållande receptfria läkemedel gäller följande: Enligt Läkemedelsverkets föreskrifter får returnerade läkemedel inte säljas vidare eller skickas ut på nytt. Kostnaden för läkemedel i ej uthämtat eller returnerat paket kommer att debiteras kund.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara eller tjänst ber vi dig att omgående kontakta info@onlinetandlakaren.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.